Link do pobrania w PDF : Ogólne Warunki Uczestnictwa
WARUNKI UMOWY UCZESTNICTWA W IMPREZIE TURYSTYCZNEJ
organizowanej przez WANDERER Sylwia Neumann
§ 1. ZAWARCIE UMOWY
- Zawarcie umowy z WANDERER Sylwia Neumann zwanym dalej ORGANIZATOREM następuje z chwilą podpisania przez KLIENTA i ORGANIZATORA lub przedstawiciela ORGANIZATORA umowy. Za osoby niepełnoletnie Umowę podpisują ich przedstawiciele ustawowi.
- Przy zawieraniu Umowy ORGANIZATOR określa rodzaj dokumentów niezbędnych do uczestnictwa w imprezie turystycznej oraz termin ich okazania lub dostarczenia ORGANIZATOROWI. Brak takich dokumentów, lub nieterminowe ich złożenie jest równoznaczne z rezygnacją Klienta z uczestnictwa w imprezie turystycznej z przyczyn leżących po stronie Klienta.
- O wszelkich zmianach danych podanych w umowie, Klient powinien niezwłocznie powiadomić ORGANIZATORA. ORGANIZATOR nie odpowiada za niewykonanie Umowy z powodu zmiany danych, o których nie został powiadomiony.
§ 2. PŁATNOŚĆ KOSZTÓW/ZMIANA CENY
- Klient zobowiązuje się dokonać wpłat w ustalonych przez ORGANIZATORA terminach i wysokościach. Niedokonanie przez Klienta pełnej wpłaty należności za imprezę turystyczną w ustalonym terminie i wysokości, oznacza rezygnację Klienta (odstąpienie od umowy) na warunkach rezygnacji z imprezy.
- Cena ustalona w umowie jest ceną stałą, jednak ORGANIZATOR zastrzega możliwość zmiany ceny, nie później niż 20 dni przed datą wyjazdu na imprezę turystyczną, jeżeli podwyższenie ceny jest uzasadnione jedną z następujących okoliczności:
- wzrostu kosztów transportu,
- wzrostu opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za takie usługi, jak lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych,
- wzrostu kursu walut.
- Organizator udokumentuje wpływ określonej w pkt. 2. § 2. okoliczności na podwyższenie ceny.
- Klient wykupujący tylko jedno miejsce musi się liczyć z koniecznością zakwaterowania z inną osobą lub dopłatą do pokoju 1-osobowego. Brak powyższej dopłaty w sytuacji, gdy ORGANIZATOR nie był w stanie zapewnić zakwaterowania z drugą osobą może zostać potraktowany jako rezygnacja z imprezy z przyczyn leżących po stronie Klienta.
§ 3. ZMIANA WARUNKÓW UMOWY/ODWOŁANIE IMPREZY
- ORGANIZATOR zastrzega sobie prawo zmiany istotnych warunków Umowy, z przyczyn niezależnych od ORGANIZATORA, z zastrzeżeniem postanowień pkt. 2. § 2. O każdej zmianie istotnych warunków umowy (m.in. termin, miejsce pobytu, zakwaterowanie, wyżywienie, środek transportu) Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony listem, e-mailem lub telefonicznie.
- Klient powinien w terminie do 3 dni poinformować ORGANIZATORA czy:
- przyjmuje proponowaną zmianę
- odstępuje od umowy.
- Jeżeli Klient:
- nie zgłosi pisemnie rezygnacji z imprezy w ciągu 3 dni od zawiadomienia – przyjmuje się, że wyraził zgodę na zmienione warunki,
- zrezygnuje z imprezy w ciągu 3 dni od zawiadomienia - otrzymuje zwrot całej wniesionej wpłaty za imprezę bez obowiązku zapłaty kary umownej
- W przypadku rezygnacji z imprezy Klient może wyrazić zgodę na uczestnictwo w imprezie zastępczej o podobnym programie i cenie lub w tańszej bądź droższej imprezie za zwrotem lub dopłatą różnicy w cenie.
- ORGANIZATOR zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności z powodu decyzji władz państwowych, działania siły wyższej. W takim przypadku Klient otrzyma zwrot wniesionej opłaty za imprezę turystyczną. ORGANIZATOR powiadomi Klienta o ewentualnym odwołaniu imprezy niezwłocznie od zaistnienia okoliczności uzasadniających odwołanie imprezy turystycznej.
- Jeżeli Organizator odwołuje imprezę turystyczną z przyczyn niezależnych od Klienta, Klient ma prawo:
- uczestniczyć w zaproponowanej imprezie zastępczej o tym samym lub wyższym standardzie
albo - życzyć sobie natychmiastowego zwrotu wszystkich wniesionych opłat.
- uczestniczyć w zaproponowanej imprezie zastępczej o tym samym lub wyższym standardzie
- Klient nie może dochodzić odszkodowania za niewykonanie umowy, jeżeli odwołanie imprezy turystycznej nastąpiło z powodu zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona w umowie a organizator powiadomił o tym klienta na piśmie w uzgodnionym terminie lub z powodu siły wyższej.
§ 4. REZYGNACJA Z UCZESTNICTWA W IMPREZIE
- ORGANIZATOR zaleca zawarcie przez Klienta umowy ubezpieczenia od rezygnacji z udziału w imprezie.
- Jeżeli Klient zrezygnuje z udziału w imprezie turystycznej z innych przyczyn, niż określone w pkt. 4 § 2, w tym m.in. z powodu:
- odmowy wydania paszportu lub wizy, braku dokumentów uprawniających przekroczenie granic (paszport lub wiza, ew. zaświadczenie o szczepieniu itp.)
- niedotrzymanie przez uczestnika określonych w umowie terminów uzupełnienia wpłat, niedostarczenia dokumentów,
- nieprzybycie na zbiórkę (przy wyjeździe zbiorowym środkiem transportu)
- nie zgłoszenia się w miejscu realizacji świadczeń pilota/rezydenta lub innego przedstawiciela Organizatora wskazanego w programie i voucherze,
- choroby i innych przypadków losowych,
- uniemożliwienia przekroczenia granicy przez służby graniczne,
Klient zostanie obciążony kosztami związanymi z uzyskaniem wizy oraz obowiązkiem zapłaty kary umownej, której wysokość zależy od określonego poniżej w pkt. 4 § 4. terminu.
- W sytuacji rezygnacji z imprezy turystycznej z ważnej przyczyny – przypadek losowy taki jak np. choroby własnej, lub śmierć członka najbliższej rodziny, utraty dachu nad głową lub zadziałania kataklizmu, a więc przyczyn nie zależnych od klienta ORGANIZATOR zwraca wpłaconą kwotę pomniejszoną o rzeczywiste koszty poniesione przez ORGANIZATORA.
- W przypadkach innych niż określone w pkt. 3 § 4 ORGANIZATOR potrąci z wpłaty Klienta następujące kwoty:
- równą opłacie manipulacyjnej w wysokości 50 zł w razie rezygnacji na więcej niż 35 dni przed wyjazdem na imprezę,
- 30% ceny imprezy – w razie rezygnacji na 35-22 dni przed wyjazdem na imprezę,
- 50% ceny imprezy – w razie rezygnacji na 21-7 dni przed wyjazdem na imprezę,
- 80% ceny imprezy – w razie rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni przed wyjazdem na imprezę.
- ORGANIZATOR może dokonać potrącenia, o którym mowa wyżej bez względu na termin zawarcia umowy.
- Zgłoszenie rezygnacji z imprezy przed jej rozpoczęciem, niezależnie od przyczyny, powinno nastąpić na piśmie. Za datę rezygnacji przyjmuje się dzień otrzymania przez ORGANIZATORA stosownego oświadczenia.
§ 5. PRZENIESIENIE UPRAWNIEŃ I PRZEJĘCIE OBOWIĄZKÓW KLIENTA
- Klient może bez zgody ORGANIZATORA przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej wszystkie przysługujące mu z tytułu umowy uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki.
- Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków jest skuteczne wobec ORGANIZATORA, jeżeli Klient zawiadomi go o tym przed rozpoczęciem imprezy turystycznej w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia imprezy turystycznej.
- Za nieuiszczoną część ceny imprezy turystycznej oraz koszty poniesione przez ORGANIZATORA w wyniku zmiany uczestnika imprezy turystycznej Klient i osoba przejmująca jego uprawnienia odpowiadają solidarnie.
§ 6. WYKORZYSTANIE ŚWIADCZEŃ
- Niewykorzystanie przez Klienta wszystkich świadczeń zapewnionych w czasie trwania imprezy i objętych programem, nie może być podstawą żądania obniżenia ceny imprezy turystycznej lub wypłaty ekwiwalentu za niewykorzystane świadczenia.
- W przypadku rezygnacji przez Uczestnika z określonego świadczenia objętego programem imprezy (np. zwiedzanie muzeum) ORGANIZATOR poczyni starania mające na celu zwrot Klientowi kwoty uiszczonej z tego tytułu.
- Jeżeli w czasie trwania imprezy nie zostanie wykonana przewidziana w umowie usługa, stanowiąca istotną część programu tej imprezy, ORGANIZATOR wykona w ramach tej imprezy odpowiednie świadczenia zastępcze bez obciążania Klienta dodatkowymi kosztami.
- Nie stanowi nienależnego wykonania umowy zmiana kolejności w programie imprezy.
§ 7. ODPOWIEDZIALNOŚĆ STRON
- Organizator odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy, chyba, że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie:
- działaniem lub zaniechaniem Klienta
- działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć, albo
- siłą wyższą
- ORGANIZATOR nie ponosi odpowiedzialności za szkody Klienta wynikłe z powodu przedłużenia się podróży do miejsca pobytu i podróży powrotnej, z przyczyn niezależnych od ORGANIZATORA (np.: opóźnienia na przejściach granicznych, złe warunki atmosferyczne, nieprzewidziane awarie itp.).
- ORGANIZATOR nie odpowiada za wady świadczeń, o których Klient wiedział w chwili zawierania Umowy.
- Klient zobowiązany jest przestrzegać przepisy prawa obowiązującego w Polsce i na terenie krajów pobytu na imprezie turystycznej. ORGANIZATOR nie odpowiada za konsekwencje wynikłe z naruszenia przez Klienta tych przepisów.
§ 8. REKLAMACJE
- W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Organizatora Uczestnik może złożyć reklamację.
- Ewentualne reklamacje należy zgłaszać niezwłocznie w trakcie trwania imprezy turystycznej na piśmie pilotowi lub usługodawcy wskazanemu na voucherze (skierowaniu), a po powrocie powinna być złożona pisemnie w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia imprezy.
- Reklamacja powinna zawierać przedstawienie okoliczności faktycznych uzasadniających reklamację oraz żądanie Klienta.
- ORGANIZATOR ma obowiązek rozpatrzenia/udzielenia odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- WARUNKI UMOWY regulowane są ustawą o turystyce z dnia 29 sierpnia 1997 r. (tekst jednolity: Dz. U. 2004 r. Nr 223 poz. 2268 z późn. zm.)
- W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Ewentualne spory powstałe w związku z wykonaniem umowy, strony będą rozstrzygały polubownie, a w przypadku nie osiągnięcia porozumienia przez właściwy sąd powszechny.
……………………
data i miejsce
………………………
Podpis KLIENTA
………………………
Podpis ORGANIZATORA lub osoby upoważnionej przez ORGANIZATORA